Tři důvody, proč se nechám očkovat proti covid-19 (čistě osobní stanovisko a svědectví)

02.01.2021

První důvod je více méně teologický. Už vidím zvednutá obočí. Cože? Co může být na takové věci teologického? Vysvětlím: Reformace, tedy dědictví, ke kterému se hlásím, prosazovala učení o dvou regimentech (dvou mečích). Bůh vládne dvěma meči v pravé ruce třímá meč duchovní čili Slovo a svátosti a v levé meč, kterým vládne v tělesné, chcete-li politické sféře. Regimenty duchovní a světský. Ty dvě oblasti se nemají mísit. Nemají si zasahovat do svých kompetencí. Dlužno podotknout, že toto rozdělení nefungovalo dokonale ani v časech reformátorů, zdravotnictví nicméně vždycky patřilo do oblasti spravované světskou mocí. V časech moru se reformátoři stavěli za rozhodnutí světské správy. Respektovali dokonce i z dnešního pohledu neúčinná opatření, jako bylo například vykuřování. Církev uznávala, že v těchto otázkách není kompetentní, a ponechávala tuto oblast v gesci světského regimentu. Stejný postoj přejímám i já. Některým opatřením sice logika zoufale schází, přesto se jim míním podřizovat. Nosím roušku, každou chvíli si dezinfikuji ruce a respektuji i další nařízení, byť se občas ocitnu na hranici dovoleného - zejména když jsem se snažil udržet firmu a dennodenně vyplňoval stále se měnící formuláře pro překračování hranic. V tomto ohledu patří do onoho světského regimentu také očkování.

Druhým důvodem pro moje osobní přitakání očkování je má práce. Setkávám se s desítkami lidí denně. Většinou v obchodech a firmách. Dosud jsem se nikdy nedal očkovat proti chřipce. Vždy jsem věřil, že si s takovými nemocemi moje tělo poradí. Každý rok mě zhruba na týden postihne zdravotní diskomfort, který nějak (bez horečky!) přechodím, toť vše. Třicet let bez jednoho jediného dne nemocenské. Sám se tedy těším poměrně pevnému zdraví, ale tady nejde jen o mě. Je myslím zodpovědné udělat vše pro to, abych nešířil nemoc, která má i v mém okolí daleko horší průběh než obyčejná chřipka a jiné respirační nemoci. Očkování tedy považuji nejen za krok v zájmu ochrany vlastního zdraví, ale především ochrany zdraví lidí kolem mě.

Třetím a nejdůležitějším důvodem je moje služba v církvi. Miluji lidi, kterým sloužím a cítím za ně zodpovědnost. Když jsem se v létě díval z kazatelny do lodě kostela na dav věřících, uvědomoval jsem si, že nejsou v bezpečí a že by se virus mohl šířit i skrze mě. Láska k mým bratrům a sestrám ve víře nutně vede přes zodpovědnost. Pokud mám možnost nechat se očkovat a chránit tak lidi, na kterých mi záleží, stojí to za to. Celý rok jsem také v podstatě nesloužil v domově pro seniory a v nemocnicích. Toužím po tom, abych mohl k nim zpátky. Jestliže mi očkování otevře dveře do těchto zařízení, beru.

Osobní zkušenost: Věřte, že číst na rakvi před oltářem (z té odvrácené, farářské strany) červenou propiskou napsanou poznámku "COVID" není nic povzbudivého.

© 2018 Zbyškův osobní blog. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky